Klachtenregeling
Heeft u een klacht over uw behandeling of kosten bij Ortho Spijkenisse? Lees dan verder over hoe u een klacht kunt indienen.
We adviseren u om eerst in gesprek te gaan met de behandelaar die bij uw klacht betrokken is. Vaak kan een open en eerlijk gesprek al veel duidelijkheid geven. U kunt uitleggen waar u ontevreden over bent, en de behandelaar kan toelichten waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Zo ontstaat er wederzijds begrip en kunt u samen zoeken naar een passende oplossing.
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u terecht bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP). Dit onafhankelijke loket, ondersteund door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT), geeft advies en informatie over mondzorg. De medewerkers van het TIP denken graag met u mee over de beste manier om het gesprek met uw zorgverlener voort te zetten.
Als ook het TIP geen oplossing biedt, kunt u uw klacht officieel indienen bij de KNMT – de beroepsorganisatie waarbij Ortho Spijkenisse is aangesloten. Zij bieden een klachtenregeling waarmee uw klacht zorgvuldig in behandeling wordt genomen.